Jak zmienić dostawcę prądu? Czy to się opłaca?

Wszędzie tam, gdzie panuje olbrzymia konkurencja, klient może liczyć na zaistnienie sytuacji, która będzie mogła przynieść dla niego korzyści w postaci oszczędności i, o wiele bardziej korzystnej sytuacji finansowej. Konkurencja wymaga bowiem podjęcia walki o klienta i zachęcania odbiorcy do skorzystania z oferty w postaci rozmaitych bonusów i obniżek cen. Ważne jest żeby potencjalny nabywca poczuł się, że w danej firmie traktowany jest wyjątkowo. Podobnie jest na rynku energetycznym, gdzie firmy zajmujące się obrotem energią, wciąż prześcigają się w pomysłach na złowienie klienta.

Jak zmienić dostawcę prądu? Czy jest to możliwe?

Klienci widząc atrakcyjne oferty od sprzedawców energii, zastanawiają się jak zmienić dostawcę prądu (sprawdź tutaj). Technicznie rzecz ujmując, jest to niemożliwe. Nie należy jednak popadać w panikę. Myśląc o zmianie dostawcy, używamy bowiem pewnego skrótu myślowego lub popełniamy błąd wynikający z niewiedzy. Nie znaczy to zatem, że nie możemy skorzystać z korzystnej oferty, którą wypatrzyliśmy np. w internecie. Dostawcy prądu nie możemy zmienić, możemy jednak podpisać umowę z nowym operatorem, a wiec podmiotem, który nie tyle dostarcza nam prądu, co po prostu sprzedaje energię.

Gdzie jest różnica między dostawcą, a sprzedawcą?

Dostawca energii to podmiot, który odpowiada za wybudowanie i utrzymanie całej infrastruktury, która zapewnia prawidłowy przesył energii elektrycznej. Jest on narzucony z góry, bowiem na danym obszarze może funkcjonować tylko jeden dostawca, zwany inaczej dystrybutorem. Może jednak istnieć wielu operatorów, podmiotów, które odpłatnie korzystają z sieci przesyłowej dostawców, mówiąc kolokwialnie kupują od nich prąd, a następnie sprzedają go do swoich klientów, którzy stają się odbiorcami końcowymi. Nie możemy zatem wymówić umowy na przesył prądu, ale możemy zrezygnować z jego zakupu i podpisać umowę z innym sprzedawcą.

Czy warto?

Konkurencja panująca na rynku wymusza konieczność dbania o klienta i zachęcania odbiorców różnymi promocjami. Warto prześledzić oferty sprzedawców. Wielu z nich przygotowuje wyjątkowe taryfy, które pozwolą na znaczne oszczędności. Dla przykładu, są operatorzy, którzy przewidują niższe stawki za używanie energii np. w określonych godzinach. Klient może liczyć również na pakiet darmowego prądu, który będzie mógł wykorzystać w ciągu miesiąca. Operatorzy mają wiele sposobów na przyciągnięcie do swojej firmy klientów. Dokładna analiza ofert przygotowanych przez nich, może okazać się korzystnym rozwiązaniem dla odbiorców i pozwolić na oszczędności.

Comments are closed.